The degree in Design and Fashion Management initiated in the year 2004 with the purpose of responding to the growing interest in this field. Its creation was preceded by an analysis of reality and the needs in production and the local marketplace. The curricular design and the professional profile counted on the advice of the Center for Investigation of the European Institute of Design – CRIED of Milan, Italy.

In Bolivia it is the only degree of its type. Students come from different Departments of the country, such as La Paz, Oruro, Cochabamba, Tarija, Beni and Santa Cruz which comes to confirm its scope and national impact. Different institutions of learning and fashion production from other countries have come into contact with us to carry out joint activities. It is important to highlight that this was the first university degree in South America proposing training the creative area of design and in management of processes of production and commercialization of fashion as a product.

As a professional with a Bachelor level in Design and Fashion Management you will be capable of organizing and administering your own fashion company and creating your own brand of clothing and accessories in accordance with the demands of the international market.

You will have the capacity to design, manufacture and commercialize clothing of all types to all types of clients both nationally and internationally and participate in fashion shows, publicize your designs in specialized magazines and establish tendencies in fashion with your creations.




Plan

de
estudios

 

PRIMER SEMESTRE Moldería y Sastrería I Dibujo de Figurín I Diseño de Portafolio Informática y Moda I Historia de la Moda Pensamiento Crítico
SEGUNDO SEMESTRE Moldería y Sastrería II Dibujo de Figurín II Tecnología de Materiales I Informática y Moda II Creatividad Arte y Diseño Contemporáneo
TERCER SEMESTRE Moldería y Sastrería III Diseño de Indumentaria Empresarial Tecnología de Materiales II Fundamentos del Color Semiología Fundamentos de Adm. de Empresas
CUARTO SEMESTRE Confección Industrial Diseño de Indumentaria Casual Diseño de Accesorios Interculturalidad, Ciudadanía y Género Sociología del Consumo Fundamentos de Marketing
QUINTO SEMESTRE Procesos Productivos Diseño de colección Pret-à-portér Fotografía Imagen y Comunicación Corporativa Investigación Documental Ingles
SEXTO SEMESTRE Diseño de Colección Niño Diseño de Lencería y Ropa de Baño Producción de Moda Trajes y Tradiciones Bolivianas Investigación de Tendencias Contabilidad, Costos y Presupuesto
SÉPTIMO SEMESTRE Diseño de Trajes de Gala Electiva I Pasantía Social Exhibición de Productos de Moda Ética y Responsabilidad Social Metodología Proyectual Proyecto de Empresa
OCTAVO SEMESTRE Diseño de Vestuario para Espectáculo Pasantía Profesional Asesoría de imagen Personal Comunicación para la Moda Modalidad de Graduación I Electiva II
NOVENO SEMESTRE Modalidad de Graduación II          
DÉCIMO SEMESTRE            

 

Materias

Electivas
  • Redacción y Estilo

  • Seminario Filosófico

  • Realidad Nacional

  • Psicología General

  • Psicología Social

  • Sexología

  • Ofimática Avanzada

  • Morfología Composición

  • Apreciación Estética

  • Writing Lab

  • Life Plan To Excellence

 

 

Actividades y equipamiento de la Carrera
  • Seminarios y congresos especializados

  • Publicaciones digitales e impresas

  • Concursos

  • Laboratorios digitales

  • Emprendimientos laborales y sociales

  • Vínculos con empresas del sector (pasantías, trabajos, proyectos)